מידע חשוב על בוטוקס

מידע על בוטוקס, האם החומר בטוח?

התשובה היא לא. על פי כל המחקרים שנערכו בנושא, טיפולי בוטוקס אינם גורמים לסרטן, וכרגע לא קיימת שום אינדיקציה המצביעה על אפשרות שכזאת. מן הסתם, סרטן היא מחלה שיכולה להיווצר ממגוון רחב של חומרים ומצבים, לרבות חומרים הנמרחים על שכבת העור החיצונית של הגוף, ובדיוק מהסיבה הזאת, ישנה חשיבות רבה לעשות שימוש בחומרים בטוחים בלבד, חומרים שעברו את כל הבדיקות והבחינות הנדרשות, ואושרו על ידי גופי הבריאות המובילים בעולם.

רמת רגולציה נמוכה סביב נושא הבטיחות

אחרי שאמרנו את זה, חשוב להכיר את התחום, ולבחור באנשי המקצוע המתאימים בלבד, על מנת להשיג את רמת הבטיחות הגבוהה ביותר בטיפול. בוטוקס הוא חומר צמיגי דמוי סיליקון או ג'ל, אותו מזריקים אל מתחת לשכבת העור החיצונית על מנת להרים את הקמטים אל גובה פני העור, ולהעניק למטופל מראה פנים חלק, צעיר ורענן. רמת הרגולציה סביב נושא זה היא מעט רופפת, ולכן ישנם אנשי מקצוע רבים המתמחים בעולם הקוסמטיקה, אשר מבצעים את ההליך על אף שהוא נחשב להליך רפואי. זו היא כמובן התנהלות בלתי חוקית לחלוטין, אך היא קיימת.
פרקטיקה לביצוע על ידי רופא

לעומתה, ישנה פעילותה העומדת בתנאי החוק, אך מעלה מעט ספקות לגבי מידת המקצועיות שלה. על פי החוק, הטיפול יכול להינתן על ידי אדם בעל הכשרה רפואית בלבד, ובהתאם לכך ניתן למצוא רופאים בתחומי התמחות שונים, שאינם קשורים כלל לעור או קוסמטיקה, ומציעים את הטיפול כמעין מקור הכנסה נוסף בענף הרפואה הפרטית.

יחד עם זאת, על אף שלרופאים אלה אין התמחות קלאסית בתחום הקוסמטיקה, ללא ספק נחשב טיפול זה לבטוח הרבה יותר, בין שמדובר על סרטן ובין שמדובר על כל אפקט אפשרי של טיפול חודרני.

בכל מקרה מומלץ תמיד להתייעץ לפני שמתחילים, אם אתם מתעניינים בטיפול הזרקות, מרבית הכתבות והמחקרים בנושא כותבים אינו גורם לסרטן על פי כל האינדיקציות הקיימות כיום, וישנן רבות כאלה.
למעשה, לא קיים תיעוד כלשהו על טיפולים שהוענקו גם במסגרות "חובבניות" יותר, ואשר הובילו למחלת הסרטן או לכל פגיעה אחרת בבריאות. אחרי שאמרנו את זה, תמיד מומלץ להתייעץ עם רופא עור לפני שמתחילים טיפול בוטוקס.

 

Sorry, comments are closed for this post.