הקטנת חזה לגבר

הקטנת חזה לגבר בשפה המקצועית גניקומסטיה

חזה גדול ובולט אצל גברים זוהי בעיה מוכרת בעולם האסתטיקה ונקראת בשפה המקצועית גניקומסטיה למרות שנהוג לחשוב שהגורם הבלעדי לחזה גדול אצל גבר היא השמנת יתר, חשוב לדעת כי זו תופעה הקיימת גם אצל גברים רזים מאוד.

התופעה עצמה שכיחה מאוד בגיל ההתבגרות ומגיעה עד לשלושים אחוז מכלל המתבגרים, אך לרוב היא חולפת מעצמה בהגיעם לבגרות. מכיוון שהבעיה הזו היא בעיקרה אסתטית, מרבית הפונים למרפאות השונות בנושא זה הם גברים צעירים אשר המראה החיצוני חשוב להם ומשפיע רבות על הבטחון העצמי שלהם. לפני שנגישים לפרוצדורה הכוללת ניתוח חשוב לוודא כי לא מדובר בבעיה הורמונלית אשר ניתן לטפל בה על ידי איזון הורמונלי.

חלוקה לדרגות
ההמלצה הגורפת לפני ביצוע ניתוח, היא למצות את הטיפולים ההורמונליים (במידה ויש בעיה כזאת או צורך כזה) ורק כמפלט אחרון יש לבצע ניתוח. הגניקומסטיה מסווגת לארבע דרגות חומרה בכל אחת מהדרגות הללו הרקמה העודפת עשויה להיות רקמת שד רכה ושומנית או רקמת חיבור – רקמה קשה בעיקרה.
דרגה 1 – הדרגה הנמוכה ביותר בה קיימת רקמת שד עודפת עד 250 גרם, ללא צניחה
דרגה 2 – דרגה בינונית בה קיימת רקמת שד בין 250-500 גרם, ללא צניחה
דרגה 3 – הגדלה נכרת של השדיים, בה קיימת רקמת שד עודפת מעל 500 גרםעם צניחה מדרגה אחד
דרגה 4 – הדרגה החמורה ביותר, בה קיים עודף רקמה רב מאוד וצניחה בדרגה שתיים או שלוש

כמו בכל ניתוח קיימים מספר סיכונים. בין הסיכונים העיקריים ניתן למצוא: דימום, זיהום, צלקות בולטות, אובדן תחושה באזורים המנותחים, חוסר סימטריה ועוד. לכן, כאשר ניגשים לביצוע פרוצדורה שכזו יש לבחור את הרופאים הטובים בתחום אשר יידעו לייעץ בצורה הטובה ביותר תוך שימוש בניסיונם האישי כדי שתוצאות הטיפול יהיה הטובות ביותר והסיכונים או הסיבוכים יהיו מזעריים.

מהלך הניתוח
הניתוח מתבצע תחת הרדמה מלאה ונמשך כחמש שעות, בניתוח עצמו מבצעים חתכים באזור החזה. לאחר שבוצעו החתכים יוסרו רקמות מיותרות, עור ושומן מיותר, ולאחר מכן הרופא יזיז את הפטמה ואת העטרה למיקום חדש. קיימת אפשרות, במקרים מסויימים לבצע את ההליך רק עם שאיבת שומן מה שימזער את הצלקות באזור אמנם האפשרות הזו קיימת רק במקרים ספציפיים.

החלמה וחזרה לשגרה
לאחר הניתוח, בשובע הראשון תהיה אי נוחות, ועשויות להיות רגישויות שונות, שטפי דם ונפיחויות באזור. לאחר כשבוע אפשר לחזור לעבודה (לעיתים יש צורך בהחלמה מעט ארוכה יותר) חשוב מאוד ללבוש אפוד לחץ ברוב שעות היום כחודש. לאחר כחודש ניתן לחזור לשגרת חיים רגילה ונורמאלית כולל פעילות גופנית מלאה אבל חשוב להזכיר שיש לעשות זאת לאחר התייעצות עם רופא ולא באופן עצמאי.